söndag 5 januari 2014

Bra start,

på 2014!!!

Ett tag sedan det hände något här...
Sonens svärfar har kommit hem och är på bättringsvägen, men det lär nog ta tid innan han är fit for fight.

Julen ja, det blev jul borta fast hemma...åkte till mina föräldrar utanför Sundsvall, skönt med några dagar där, fast dom hade ingen snö där heller!

Verkar inte som om det här med bilder funkar idag, så då får vi väl fortsätta utan dom då!

Hem igen på juldagen för att bästa hälften skulle jobba, sedan drog vi upp till fjälls, och vilken resa...först regna det och stormade, sedan kom snön, men vi tog oss till Orsa, där vi sov ett par timmar, för att sedan proviantera i Sveg och mitt på dagen anlända till Hamra och Tänndalen, där fanns det snö!!!

En lugn och skön vecka, firade nyår med den yngsta sonen på Hamra Wärdshus, det var väl sådär som vanligt, men skönt att bli uppassad på!

Lite skidor har vi åkt, tyvärr inga på längden, har så ont i en fot/fotled och även benhinnorna, så det blev bara slalom ett par dagar, och där hade jag ju nya pjäxor, och då klämmer det ju lite...så ont har jag haft, men kul att få åka lite grann.

Hemresan gick bra, jag propsade på den längre vägen, och det var ett bra val, det hade varit olyckor längs den andra vägen, men vi var ganska möra igårkväll när vi kom hem!

Maken arbetar, vi andra tar det lugnt, tids nog är vardagen här igen, men det verkar bli ett GOTT 2014, flera bra saker är redan på tapeten, så, ja 2013 kan vi se tillbaka på som ett bra husbilsår, familjemässigt kan det bli bättre, och jag hoppas alla andra också får ett bra 2014!!!

På återhörande, AEL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar