onsdag 12 oktober 2016

Veckorna går och hösten består,

Det är lite kallare nu, men fortfarande härligt när solen tittar fram, men det är mer sällan nu...
Var till fina Varberg förra helgen, det fick bli glamcamping i Apelviken, fullt inne i hamnen, men kära maken tycker det är så roligt att diska på Apelviken, de har ju diskmaskin😃

Härlig cykeltur på lördagen och lite mindre bra på söndagen, vi åkte hem i tid för att kurera makens hosta, håller ju inte att vara sjuk när vi ska på date till helgen...

Hur var det? Ville ni se lite bilder från Italien och vår resa hemåt i somras? Okej då, vi kör...

Kom ju till Italien på söndagen, lite tid tog det av från färjan, trossen gick av...jaja, vi körde på och den här gången skulle vi inte stanna hos den skogstokiga tanten på Bahia de Gabbiano i Lido de Ferme!!!
Vi hamnade på en jättefin ställplats, men det var trångt, både ute på gatan och även på platserna, vi var egentligen för långa, men vi behövde inte öppna garaget så vi backade så långt det gick! Dagens attraktion blev vi i alla fall, det var bara italienare på den ställplatsen, tur att döttrarna kunde engelska, blir lite svårt när man bara kan, grazie, scuse, ciao osv. Vi fick badat också, lite sämre vatten är det ju på den här sidan, men underbart varmt, vi hittade en butik inne på en jättestor camping som låg precis bredvid, så vi var nöjda med lite plockmat och vin till det!

Dagen efter drog vi vidare, det rullade på bra, så vi var framme i Verona på eftermiddagen, hittade en bra ställplats precis utanför stadskärnan, har tyvärr läst att folk blivit rånade där sen, men vi är så dumma att tjuvarna bryr sig inte om oss, knack, knack!

Tror att bilderna får tala för sig själva, Verona påminde i mycket om Salzburg, och det var skönt att ha cykeln, vi såg massor!

Efter Verona åkte vi Brenner-motorvägen, och det har vi inte gjort på fem år kom vi på, och förresten, jag har faktiskt haft den här bloggen i fem år!!! Tror mig veta vem som triggade mig, Aila❤️
Vi åkte genom ett grönt Italien och även Österrike

Första övernattningen i Tyskland är inget att skriva hem om, mer än att den hette Dingolfing och var gratis! Allt är inte bra även om det är gratis!

Nästa dag hamnade vi i köer, men det var ju ingen nyhet, däremot tyckte vi inte om vädret, och när vi kom till Dessau så sken faktiskt solen! Men när vi packat upp, tagit fram cyklarna, och skulle titta på alla fina historiska arkitekthus, så började det att regna, och vi var pisseblöta innan vi var hemma igen!

Men fint var det, vi stod i en liten småbåtshamn Leopoldshafen vid Elbe, riktigt nice,

Det fick bli grillat hemma och vi sov tidigt, för vi ville ju cykla ordentligt på morgonen och se oss omkring innan vi fortsatte uppåt. Sagt och gjort,

Vi fortsatte sedan till Lubeck, och efter lite strul så hittade vi en ställplats, och nu var vi ju så gott som hemma, tror vi var minst tio svenska husbilar där! Blev en cykeltur där med, och lite gött i magen fick vi med!

Nu var siktet inställt på Sverige, våra norska vänner hade hela veckan, legat femtio mil före oss, nu sa dom vi väntar på er! Men det var inget roligt att köra på den här bron kan jag säga...

Men det gick över när vi fick träffa vår merca-tvilling!

Det fick bli en Frankiaträff på Torekovs camping, och vad mycket vi hade att prata om, lika roligt varje gång❤️

På lördagmorgon var vädret trist, så våra vänner drog hem till Norge, men vi ville inte åka hem...
Det fick bli ett stopp på Åsa camping, resans dyraste!!

Kändes ok att vara hemma igen, men ser man i backspegeln, så kan man ju konstatera att om inte höste varit så varm och solig, hade det nog varit lite jobbigare☀️

Trevlig lillelördag alla, på återhörande AEL