fredag 24 januari 2020

2020 års första inlägg!

Ett nytt år och nytt decennium har vi fått!
Nu får vi se vad det har att bjuda på...

Vi har i alla fall sedan sist hunnit med en hel del faktiskt!
Men vi börjar väl där vi slutade...
Vi flög ju ner till husbilen som stod utanför Barcelona, vi hämtade den och började resan västerut, första stoppet blev en liten camping som jag inte minns namnet på men vi var i Moncofar, bild på det

Inte så mycket att hurra för, så vi åkte raskt vidare, och nu blev det storstaden Benidorm som fick sig ett besök! Vännerna i Frankie Boy stod på camping Villasol, så vi tråcklade oss in där vi med! Alltid kul att träffa Anna och Roger, blev en kväll med mycket tjöt för att uppdatera oss vad som hänt sedan sist!
Vi cyklade runt och var upp till en utsiktsplats och det var fint, men dom stackarna som höll på att förstärka/bygga något på klippväggen såg inte ut att ha ett ofarligt jobb😱

Vi såg att det skulle bli lite sämre väder, så vi åkte vidare, alltid bra att ha en kördag när vädret är sådär, hamnade i ett regnigt Aguilas, det var inte så många husbilar där som vi trott, vi hade handlat och bunkrat upp så vi behövde inte ge oss ut i regnet, nästa dag fortsatte vi till Roquetas de Mar, men den här gången parkerade vi vid strandpromenaden, det blåste väldigt mycket men vi satte oss ute på stranden ändå och tittade på alla som var med i en fisketävling!

På kvällen hittade vi en fin tapasrestaurang, men då glömdes kameran bort...
Vi fortsatte längre västerut och närmade oss vår sista destination, men vi stannade i Caleta de Velez och cyklade längs den fina strandpromenden i Torre del Mar först, vi hittade goa vänner på campingen som vi sa hej till, dagen efter fortsatte vi till...

Rincon de la Victoria givetvis😍

Där fick vi två fina dagar innan vi var tvungna att ta flyget hem och arbeta lite till...

Den sista arbetsveckan gick fort och vi hade några fina dagar där med,

Innan vi satte oss på flyget ner till husbilen så hann vi med att fixa lite julklappar och planera lite för julhelgen, men nu ville vi ner till ljuset och värmen😎

Vi hade som ni förstår av bilderna, härliga dagar och ljuvliga kvällar, vi njöt, vi cyklade, vi åt gott, vi kollade in Malagas ljusshow, vi umgicks med grannarna på ställplatsen, ja vi hade det toppen helt enkelt!
Nu var vi tvungna att flytta på oss, så det fick bli Caleta de Velez igen, och vi hade både regn och sol, och vi träffade vännerna på campingen, som nu gjort en rockad och köpt lägenhet i Torre del Mar! Vi kan bara säga, lycka till Anette och Göran🍾🥂🎊🎉

Vi lämnade husbilen vid flygplatsen, rekommenderar Scandpark, även om dom är snäppet dyrare än ECP, så var dom svenska killarna hur trevliga som helst!
Vi firade jul med barn och barnbarn, härligt!
Resten av veckan käkade vi god julmat och städade i källaren på vårt hus, det behövdes...
Men det kändes ganska skönt att sätta sig på planet ner till husbilen igen...

Väl nere hos husbilen, satte vi kurs på Gibraltar, inga problem att köra dit, och ställplatsen i hamnen är fin och vi träffade på ett svenskt par som vi hängde med hela kvällen, tack Inga-lill och Tommy för trevligt sällskap! Vi käkade kinesiskt🤣 men det var jättefin buffe och vi höll oss vakna till tolvslaget som höll på hela natten🤪 inte vi, men alla andra! Discot stängde visst klockan sju på morgonen...
Vi blev kvar en dag till i Gibraltar, gjorde stan lite, men tog det mest lugnt, för hur skulle vi göra nu då??? Vi hade sagt nej tack till ett annat par att följa med dom till Marocko, kanske vi fegade ur, det visar sig! Nej vi bestämde oss för att hoppa över både Cadiz och Tarifa, och satte kurs på Jerez de la Frontera, sagt och gjort...
Lite bilder från Gibraltar först,

Jerez de la Frontera var en trevlig stad, vi cyklade på en cykelväg hela vägen från ställplatsen, toppen! Vi hamnade på en tapasbar som hette duga...där lärde vi oss dricka sherry eller jerez som det också heter!

Detta gjorde att vi dagen efter cyklade in till stan igen och gick på en guidad sherry/jerez tur! Väldigt kul och vi var mer än nöjda med den och smakprovningen🤪 blev några flaskor till oss och sonen därhemma!

Nu kände vi oss färdiga med Spanien för ett tag och åkte över Sevilla och sedan längre västerut till Portugal

Har ni orkat läst ända hit är jag glad😀 tror vi gör ett inlägg till om bara Portugal nästa gång!
Ha ett fint fredagsmys alla, så på återhörande AEL