tisdag 16 augusti 2016

Vi fortsätter vår resa,

Det blev lite mer motorväg ner mot Dubrovnik, med betoning på lite...för innan så måste man ju åka på den fina kustvägen, som är underbar men tidskrävande.

På vägen ner mot Dubrovnik körde vi ju in och sedan ut ur Bosnien-Hercegovina, inga problem...

Sedan närmade vi oss, och det blev väldigt vackert måste jag säga,

Så såg det ut någon mil innan Dubrovnik! Ser ni husbilarna där nere? Hade inte jag heller gjort förrän jag zoomade lite😃

Vi hamnade på en bro också,

Och ni som känner oss, vet ju vilken bro vi tänker på här💙, men det var det ju inte, den kommer längre fram! Nu närmar vi oss, och helt plötsligt ska alla köra som galningar, vägen blir smal, ja det var faktiskt inte alls kul, och mina bilder blev inte bra, men eftersom vi inte skulle stanna, så var jag ju tvungen att fota!

Och det ser väl alla att det är ringmuren runt gamla stan i Dubrovnik😃

Vi fortsatte och det var högt måste jag säga, och så här i efterhand kan vi säga att den vägsträckan förbi Dubrovnik var den här resans sämsta väg, med tanke på vilket land vi var i, och visst, vi skulle sedan in på värre vägar, men då räknade vi med det!

Eftersom vi ville vara utvilade inför Albanien, så valde vi att stanna längst ner i Kroatien, i Molunat. Vi hittade en liten auto kamp, det fanns två, och vi körde in efter en liten trixig backe nerför, och hamnade bredvid en tysk plåtis, där mannen pratade felfri engelska...jodå han var från Manchester från början, synd var det om honom på kvällen när England förlorade mot Island😂😂😂 vi jublade inte fullt så högt!

En fin plats, det fanns en affär, en bar, en restaurang och vi badade i hamnen i underbart klart vatten

Ibland talar bilderna för sig själva...

Vi hade det så skönt att vi blev kvar i två dagar...

När vi så skulle åka från Molunat hade vi ju sett ut en väg...först tankade vi och åt frukost innanför gränsen i Montenegro, inga problem där heller! I Montenegro kan man säga att det går fort på vägarna, men vid det här laget hade min kära chaufför (nej jag får inte köra!), lagt sig till med sin sydländska körstil, så det hade dom inget för!!!

Vi valde att inte köra runt Kotor-bukten, måste ju spara lite till nästa gång! Det var vackert och vi tog en liten vägfärja över till andra sidan och det såg verkligen mysigt ut där!

Sedan åkte vi förbi Budva, en stor stad med fin strand, och mycket folk!

Fick en dålig bild på Sveti Stefan

Till slut närmade vi oss gränsen till Albanien, men först gjorde vi ju dagens felkörning😁 Det blev lite smalt kan man säga, och även om vi mötte både lastbilar och turistbussar, så tyckte vi nog att det var lite fel...

Men vi kom fram och det var en lättnad! Hur det gick sedan i Albanien talar jag om nästa gång!

Nu börjar supertisdag, OS för hela slanten, först handboll, sedan svenska fotbollstjejer, och det viktigaste idag, Sveriges handbollsdamer i kvartsfinal mot Norge, go for it 💙💛