torsdag 29 mars 2018

Del 3 på vår resa till Spanien/Portugal 2017/2018

Efter jul kommer ju nyår och det firade vi i Alagoa, blev ju två klockslag att skåla på! Men vi gick ut när det var tolvslaget i Portugal, för då fick vi ju se fyrverkerierna också😃

På nyårsdagen hade vi högsommarvärme☀️😎 Och herrn i husbilen badade!!!

Mycket fina ingredienser till lyckad middag kan man hitta...

I den fina lilla staden Vila de areal de San Antonio, kunde man i december/januari se ett underbart uppbyggt julkrubbeparadis! Nästan så man kunde ta hur många bilder som helst!

Fint i stan också,

Vi började nu få problem med kontrollpanelen igen...plus att vi eftersom någon (inte jag), mailat till fel adress om att få anstånd med besiktningen på husbilen!!! Så nu var goda råd dyra...vi lämnade den underbara stranden och Alagoa vänner!

Vi åkte till samma verkstad igen, men dom hade ingen tid, utan vi fick lov att komma tillbaka en dag senare...vi åkte då vidare till en ställplats vi hört talas om, Park de Guia, många svenskar och även norrmän, och givetvis spelades det boule! Men vi tog cyklarna och letade reda på havet och ytterligare en fin strand🏖

Väl på verkstaden nästa dag blev vi ganska många pengar fattigare...men suverän hjälp och vi kunde åka vidare, det fick bli en ganska full campingplats i Olhau, fin liten stad, men nu hade regnet kommit, men vi cyklade givetvis runt och kollade in de båda saluhallarna,verkligen fina! Fin strandpromenad med överdådiga bänkar...

Nu var vi således tvungna att börja åka upp mot Spanien för att så småningom ta oss hem och få husbilen besiktad! Så vi sa hejdå till Portugal och drog över berget till Spanien, lite snö såg vi också😱 Men vi kom fram...

Den här gången stannade vi på Area Malaga Beach camper park! Jo, vi var nästan i Rincon de la Victoria igen😃

Det var bara det att regnet kom hit också...

Så, vi kollade på folk som gör det man gör på en ställplats, fyller och tömmer!!! Lite cyklade vi, fast åt andra hållet, mer mot Malaga, fast vädret såg inte bra ut, så vi vände...

Less på regnet åkte vi vidare, hade en instadate i Nerja! Först kollade vi runt lite i staden, fint, men mycket folk, lite turistigt, men instavännen bodde uppe på höjden, och den utsikten, wow!

Efter besöket i Nerja åkte vi lite kringelkrokvägar och hamnade på en liten ställplats med dålig ström och tro mig eller ej, en ful strand!
Men solnedgången var fin...

Vi lämnade Castell de Ferro och drog vidare, fina vägar och vi hamnade i Aguilas, givetvis bredvid boulebanan på ställplatsen😃

Här blev vi kvar några dagar, behövde tvätta och fylla på gasol osv men framför allt var det en mysig riktig genuin spansk stad!

Vi hittade också underbara ställen för fricamping strax utanför Aguilas, men hörde senare att polisen visst satt upp skyltar med förbud, synd...

Tror att vi stoppar där, så får ni resten en annan gång!