tisdag 16 april 2013

Om livet,

vad ska man säga när man inte får något svar på varför? Men jag tror att någonstans är det en mening med allt, och att han däruppe testar oss!
En god vän sa i helgen, att man ska tänka positivt hela tiden, jag har svårt för det, ser hellre att förväntningarna är låga, så blir resultatet en glad överraskning! Jag menar inte hur man är som människa, för om man inte ger något får man inget heller!
Nej, det är mer när man vill att det ska gå bra, som jag håller igen och inte vill ta ut "vinsten" i förskott, om ni förstår vad jag menar?
Jag går tex inte till jobbet med inställningen att hoppas det inte blir mycket idag, utan där gäller det ju att göra så gott det går med dom förutsättningarna man har, och som vi säger inom restaurangbranschen, nu sitter vi i skiten!! Men det innebär ju inte att jag är pessimistisk, utan bara realistisk, och jag vet att mina närmaste kommer få ett spel över detta tänk, för enligt dom ser jag aldrig något gott, men det gör jag, fast jag visar det inte!

Nog om detta, till helgen blir det en liten tur till Kristianstad, få se om vi kollar upp vårt midsommarfirande, men det vi ska göra mest är att heja på dom stora när dom spelar match, och ja jag vet att jag skrivit att om jag är där så förlorar dom, men det här är matcher som är roliga att se, och sen får vi komma ut lite och se den andra sidan av vårt avlånga land, aldrig helt fel!


Vi kanske hamnar här, vem vet...
På återhörande, AEL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar